Французите пият по-малко вино от DiVino 15 Юли 2011

Консумацията на вино във Франция продължава да намалява. Това констатира проучване на учени и университетски преподаватели от град По (Югозападна Франция).

Прави впечатление, че консумацията на вино сред французите е намаляла със 17% за последните осем години. Интересното на това изследване е, че поставя акцент върху консумацията на вино при отделните поколения. Един от изводите е, че навиците на представителите на едно и също поколение не се променят значително с течение на времето. Наблюдават се обаче сериозни различия в предпочитанията: французите на възраст над 65 години предпочитат трапезните вина, вината с контролирано наименование (АОС) се търсят най-много от французите между 30 и 40 години, а представителите на най-младата група – от 18 до 30 години – предпочитат по-лесни вина, с обозначен сорт.

Освен качествени различия, проучването посочва и сериозни количествени разлики при отделните поколения. Най-възрастните французи пият най-редовно вино, както в семейна обстановка, така и сред приятели. Представителите на средното поколение пият по-рядко и то предимно в празнични случаи. Най-младите французи пият вино най-рядко и то при изключителни случаи. Основната причина за това е, че те смятат виното за луксозен продукт.

Въпреки че французите все още са начело в света по консумация на вино (50 л./човек), промяната в навиците на по-младите със сигурност ще окаже влияние. Прави впечатление, че редовните потребители на вино през 1980 са били 51% от французите. В момента те са едва 17%, като се очаква през 2015 да намалеят до 13%.

Горе ↑
Още информация Всички статии
Коментари 0 коментара
За да коментирате и гласувате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.